Jump to content

Drogi Użytkowniku.

Zdajemy sobie sprawę, iż reklamy czasami bywają uciążliwe, jednak  staramy się z nich utrzymywać. Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszej stronie, a komunikat zniknie. Dziękujemy za zrozumienie!

Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. czyli co niby więcej się pozyskuje w ten sposób wosku. Może kiedyś się na to skuszę dziś używam dalej metody Junga. Ale dobrze wiedzieć że to ma jakieś uzasadnienie.
  3. Today
  4. Na poniższym filmie Алексей Борец pokazuje ile jeszcze można uzyskać wosku ze zboin po topiarce parowej. Z kolei te zboiny po wyciśnięciu przez prasę zostały wysłane do Anatoliego Strelca a on pokazuje, że z 12 kilogramów zboin wyciśniętych na prasie można jeszcze uzyskać kilogram czystego wosku po przepuszczeniu tych zboin przez parową centryfugę.
  5. Nakładka na przyczepkę ładna, chociaż moim zdaniem za delikatna i za wysoka. Ja, teraz robię 3-cią na 10 uli. Gospodarczo wychodzi taniej, ale jest wychowanie fizyczne. Pozdrawiam. ............................................................................................................... Jan Dzierżoń - Ślązak - Ojciec współczesnego pszczelarstwa
  6. Zasłyszane ... Na plantacjach nasiennych roślin z rodziny allium podobno można się pokusić o pozyskanie smacznego miodu odmianowego . Jako patoka ma cebulowy zapach , ale ten znika po skrystalizowaniu miodu .
  7. Tutaj bez wycinania woszczyny i z odkażaniem https://youtu.be/VuIwXVhOEdw
  8. Nie bardzo rozumiem co ma wielkość komórki do 11 ramek w korpusie ? Ja mam też swoje korpusy WLP 18 na 11 ramek i oczywiście jedna ramka jak się zmieści w korpusie więcej to rozumiem bo wynika to z geometrii korpusu a nie z rozmiaru komórki . Ale nie ma się o co spierać jeżeli uważasz inaczej to niech tak będzie 😊 bo są też i inne czynniki wpływające na ilość czerwiu i na czerwienie matek i nie ma co rozwijać tego tematu w tym miejscu. 😊
  9. Ja tam stosuje ten system i działa. Archaiczny ale cóż. http://www.berest.pl/publikacje/wytapianie-wosku/
  10. Otóż pomoże. W ulu wielkopolskim 10cio ramkowym dodatkowa ramka jest wybawieniem w wielu momentach. W ulu wlkp h18cm i langu wbrew pozorom również, bo matka wiosną zawsze chętniej czerwi w górnym korpusie. Szybko zatem zajmuje całą wolną przestrzeń i później schodzi piętro niżej. Szybciej zaczerwione "11" ramek to jednak korzyść wiosną.
  11. Matka czerwi tyle samo bez względu ile ma ramek, więc przybytku z dodatkowej ramki nie ma. Chyba, że gniazdo za małe na potrzeby matki, wtedy jedna ramka nic nie pomoże.
  12. https://www.youtube.com/watch?v=CIlBfxyisVs
  13. Dlaczego komórka 5.1 ma u mnie zastosowanie w gnieździe: otóż nie muszę kupować droższych, cięższych i bardziej upierdliwych w transporcie uli 12to ramkowych, bo w normalny korpus mieszczę 11 ramek - mniejsza komórka + zwężone ramki. Mam, więc bardziej obszerne gniazdo bez jego fizycznego powiększania. Więcej ramek = więcej pszczół. Więcej pszczół = więcej miodu. Dla mnie wystarczający argument.
  14. Zawodowi pszczelarze muszą po prostu wykorzystywać wszystkie formy sprzedaży jakie mają do dyspozycji , aby tylko nie "kombinowal" i z miodem i wierzę że u nas na forum nie ma takich 😊 Ja mam inne plany związane z pasieką i ilość około 30-35 uli jest dla mnie wystarczająca do ogarnięcia i do sprzedaży z domu a po ryneczkach nie będę stał z miodem i nigdy nawet godziny nie stałem 😊 Ale oczywiście rozumiem tych co muszą 😋 Na przyszły rok mam zamiar wykończyć remont budynku gospodarczego na działce na której nie mieszkam i jest wykorzystywana tylko latem jako letniskowa , właśnie podłączyłem się do wodociągu gminnego i trzeba ogarnąć jeszcze prace elewacyjne i porządkowe domu na działce i rozprowadzić wodę po budynku poza tym pozostało jeszcze wymienić ogrodzenie na nowe tak że na pszczoły będę miał mniej czasu , ale w zimę planuje jeszcze zrobić komplet izolatorów jedno ramkowych i sublimator kwasu .
  15. Taka topiarka mnie by nie odpowiadała bo trzeba wycinać woszczynę z ramek dodatkowa praca z drutowaniem ramek później , czyszczenie bębna ze zboin pracochłonne w stosunku do objętości bębna co powoduje więcej pracy , co do skuteczności odzyskiwania wosku ? chyba kąpiel wodna i prasa lepiej by sobie poradziła z odzyskiem wosku
  16. Nie widziałem zboin po wirówce ale moim zdaniem z prasy wyjdą bardziej suche.
  17. Całkowicie mrozoodporna. Zerknąłem na nick i zrozumiałem Twoje obawy – 25-30°C. Masz długo zalegającą pokrywę śnieżną – to akurat atut. Dawno temu hodowałem kilka gatunków roślin rodem z tundry. Wymarzły po pierwszej zimie. Pierwsze wczesnowiosenne ocieplenie (II-III) potraktowały jak wiosnę w swojej ojczyźnie - ruszyły mocno z wegetacją. Kolejne nawroty mrozów sprawiły, że wyleczyłem się z gatunków pochodzących nie z naszej strefy klimatycznej.
  18. Yesterday
  19. Też się nad takim rozwiązaniem zastanawiałem. W sieci można znaleźć skonstruowane takie wirówki z używanych pralek automatycznych
  20. Ja zazwyczaj jestem w stanie sprzedać z domu ok 700 kg do końca roku. W tamtym roku wszystkie zapasy poszły mi do końca listopada. Wg moich założeń jestem w stanie spokojnie sprzedać przez cały rok ponad tonę miodu rocznie. Gdybym wszedł w współpracę ze sklepikami to wtedy jeszcze więcej
  21. Byłem - wizyta bardzo owocna - handlowa, towarzyska - wygląda na to, że to już pewna tradycja te moje jesienne wizyty u Roberta...... tylko jeszcze by nas było więcej. Podziękowania dla Bożeny i Roberta za ciepłe przyjęcie - smaczne "rękopisy" - miłą atmosferę.
  22. Zastanawiam się nad racjonalnością topiarki wirowej np takiej konstrukcji:
  23. Wytrzymuje ta roślinka mrozy minus 25-30 stopni??
  24. To może warto żeby młodzi adepci pszczelarstwa zapoznali się z tym filmem Polbarta dotyczącym wielkości komórek u pszczół i na czym opiera on tezę , że powinno stosować się węzę dostosowaną do rozmiaru mniejszej komórki niż takiej jak obecnie jest powszechnie stosowana. W zasadzie twierdził on , że hodujemy teraz pszczoły kalekie na węzie 5,4 ??? Ale na czym opiera tą tezę , że właśnie przez powiększoną węzę mamy pszczoły kalekie ? Nie podał żadnych badań , a jedynie oparł się na domysłach i podał jako dowód że pszczoły chorują częściej itp. Ale przecież chorować mogą i przez to że ludzie teraz przeważą pszczoły na duże odległości i rozwlekają przez to choroby . Oczywiście nie mam zdania czy ma rację czy nie ? być może ma rację ? https://www.youtube.com/watch?v=6VZX1vdUkqA
  25. U mnie nie chce rosnąć . Przywiozłem jedną sadzonkę od Władka ( luzak123) trzy lata temu i wciąż ma ok 30cm. W międzyczasie zimową porą podmarzała . Może będzie z nią tak jak z sumakiem chińskim ? Bożodrzew gruczołowaty przez trzy zimy z rzędu wymarzał , ale później odbijał przy gruncie i z każdym rokiem nowe pędy były 2x dłuższe . Po 4 latach ma około 5m. wysokości .
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.