Jump to content
Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"

Pole - doprowadzenie do ładu


Xpand

Recommended Posts

Chcę doprowadzić do ładu pole, na którym nic nie było robione z 40 lat. Aktualnie jest to orane i na wiosnę też ma być zaorane, ale co dalej? Zależy mi na zebraniu pszenicy, ale wcześniej muszę coś na wiosnę wysiać, aby to pole do ładu doprowadzić i zagłuszyć chwasty. Oczywiście zależy mi na czymś dla pszczół. Co mi poradzicie wysiać, aby doszło w takim terminie, żeby się potem dało pszenicę wysiać i zebrać ją tego samego roku? Co będzie najlepsze: gryka, fecalia, a może gorczyca biała, ewentualnie coś innego? Będę wdzięczny za określenie terminu, typu w maju wysiewasz to, czy tamto, bo nie znam się na tym kompletnie.

Link to comment
Share on other sites

Facelia + rzodkiew oleista , gorczyca . Tych drugich mało. Ale nie rozumiem jak chcesz posiać pszenicę i tego samego roku zebrać ? Tak się da tylko w tropikach . Gdybyś w tym roku latem posiał facelię na wiosnę za rok pod pszenicę było by przygotowane pole.

  • Lubię 1
Link to comment
Share on other sites

haha no widzisz daro taki ze mnie rolnik, że chciałem pszenicę zebrać tego samego roku, teraz już wiem, że to na jesieni 2019 trzeba wysiać, czyli plony pszenicy będą w 2020. Generalnie chodziło mi o jakąś paszę dla kur, więc zacznę jak piszesz fecalia + gorczyca, ale czy coś paszowego mogę wysiać, aby zebrać kombajnem w 2019, czy nie ma takiej opcji? Pole będzie jeszcze w tym roku wapnowane. 

Link to comment
Share on other sites

Możesz zasiać pszenicę na wiosnę (ale tylko jarą ) a zielsko w tej pszenicy możesz opryskać 

Ale siać trzeba wczesną wiosną                                  

A z tą facelią trzeba wybrać czy chce się mieć na polu pszenicę czy facelię  

Chyba że byś zasiał tą facelie po pszenicy -sianie na początku sierpnia to we wrześniu by kwitła i później ją stalerzować i zaorać była by jeszcze jako popolon

Edited by bartek124
Link to comment
Share on other sites