Tadek11 Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 Darku wtedy nie chodziło o kolor majtkowy , tylko o promienie UV które niszczą niezabezpieczony styrodur i on po prostu na słońcu kruszeje i się sypie. A na kolorach to jednak kobiety znają się najlepiej , mam przykład po mojej zonie, że jaki kolor bym nie wybrał do odnawiania w domu to zawsze ostatnie zdanie w sprawie koloru musi być po jej myśli , tak że do kolorów mam ambiwalentny stosunek i raczej lubię wszystkie kolory oprócz czarnego. Pozdrawiam Tadek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robi_Robson Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 Darku wtedy nie chodziło o kolor majtkowy , tylko o promienie UV które niszczą niezabezpieczony styrodur i on po prostu na słońcu kruszeje i się sypie. Miałem okazję w sobotę oglądać korpusy i dennice styropianowe Łysonia po kilkunastu latach użytkowania . Okazuje się , że styropian używany do budowy uli przez czołowego bądź co bądź producenta tak się degraduje pod wpływem promieniowania uv , że po kilkunastu latach użytkowania rozsypuje się niemalże w rękach . Pewnie malowanie spowolniło by ten proces ... Na korpusach , które oglądałem (pszczelarz już nie pszczelarzy a korpusy stały pod szopką) nie było już śladów farby , a grubość ścianek była o 1/4 mniejsza od pierwotnej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antmag Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 J bym jeszcze dodał jak ktos robi ule dwuscienne np wlkp to zeby wewnetrzna czesc miała nie 26cm tylko np 25,5cm bo jak da krate odgrodową to wtedylepiej pasuje antmag No toć chłopu najfajniej w majtkach grzebać . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daro Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 Styrodur to nie styropian po 4 latach na dworzu taka sama grubość. Ja nie mam zamiaru nie malować , po prostu nie od razu. Dla kobiety nazywa się łososiowy dla mnie to różowy . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogor Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 ruszyłem z korpusami wlkp.Wewnątrz sklejka wodoodporna (odkupiłem w zeszłym roku od szkutnika) Z zewnętrznej strony będę obijał klepką.W srodku 3cm styropian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Słowian Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Wręgi super robota, tylko po co takie toporne i ciężkie ??, ja po dwóch latach zmądrzałem i nie chcę widzieć takich uli, tylko jednościenne z jednej deski, bo skoro nie widać różnicy to po co przepłacać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robi_Robson Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 po co takie toporne i ciężkie ??, ja po dwóch latach zmądrzałem i nie chcę widzieć takich uli, tylko jednościenne z jednej deski A co powiesz na moje jednościenne z jednej deski ? Pojedyncza deska . Na oko jakieś 4,5-5cm. grubości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Słowian Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Powiem jedno "ATOM" jak to mój dziadek mówi , mogą służyć do samoobrony bo jak byś takim czymś ciepnoł w człowieka to obrażenia pewne u mnie 2,5 cm bedzie a namawiają mnie w tym Polbart na tylko 2 cm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robi_Robson Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Powiem jedno "ATOM" jak to mój dziadek mówi , mogą służyć do samoobrony Tys prowda. W razie atomu wskakujesz do środka i schron niepotrzebny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogor Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Robi wagowo to chyba będzie to samo albo nawet moje lżejsze Sklejka 10mm+ klepka 15mm+wręgi 30x40. Puki co mam jeszcze trochę siły,później pomyślimy .Moze wrócę do WP lezaków.Czas pokaże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Słowian Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Fakt jak sklejka w środku to mogą nie być aż tak ciężkie, tylko roboty sporo więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robi_Robson Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 W dniu 12.12.2016 o 21:15, bogor napisał: Robi wagowo to chyba będzie to samo albo nawet moje lżejsze Sklejka 10mm+ klepka 15mm+wręgi 30x40. Puki co mam jeszcze trochę siły,później pomyślimy .Moze wrócę do WP lezaków.Czas pokaże. W dniu 12.12.2016 o 21:22, Słowian napisał: Fakt jak sklejka w środku to mogą nie być aż tak ciężkie, tylko roboty sporo więcej Robiłem podobne korpusy . Wstawiałem już link do albumu google+ https://photos.google.com/album/AF1QipOmd6eeZD5FV6sHbJcSu5MWb3moLcIBiOmF6Tvz U mnie była od środka sklejka . W środku 3-4cm. styropianu i z zewnątrz klepka 12mm. Lekkie nie są . Dla mnie już z każdym rokiem stają się coraz cięższe . Sklejka wodoodporna liściasta wbrew pozorom też lekka nie jest . Stąd coraz bardziej lubię styropian i poliuretan . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siverit Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Grubość pianki jest uzasadnione 2 * 20 = 40 mm? Myślę, że to dużo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Nabyłem trochę sklejki prawie za darmo, sklejka gorszej jakości tzw opakowaniowa - widoczne sęki, które mogą się uszczerbic, lekki ubytek. Grubości 9 mm, 6mm i 3 mm. Pomyślałem, że porobię sobie korpusy ze sklejki aby były kompatybilne z moimi styrodurowymi. Czyli np wykorzystam drewniane felce do styrodurów grubości 4 cm, z zewnątrz i wewnątrz sklejka a w środek jakieś ocieplenie. Jak z zewnątrz zabezpieczyć sklejkę przed warunkami atmosferycznymi? Lakierobejca wystarczy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 36 minut temu, Krzychu napisał: Nabyłem trochę sklejki prawie za darmo, sklejka gorszej jakości tzw opakowaniowa - widoczne sęki, które mogą się uszczerbic, lekki ubytek. Grubości 9 mm, 6mm i 3 mm. Pomyślałem, że porobię sobie korpusy ze sklejki aby były kompatybilne z moimi styrodurowymi. Czyli np wykorzystam drewniane felce do styrodurów grubości 4 cm, z zewnątrz i wewnątrz sklejka a w środek jakieś ocieplenie. Jak z zewnątrz zabezpieczyć sklejkę przed warunkami atmosferycznymi? Lakierobejca wystarczy? Nareszcie Krzychu poruszyłeś jakiś temat nie z Księżyca ? Właśnie mam takie korpusy też robione ze sklejki 4 mm już wiele lat , ale warunek musi być to sklejka wodoodporna. Korpusy takie robiłem i ocieplałem je pianką poliuretanową niskoprężną którą wpuszczałem w wolne przestrzenie , ale w ściance robiłem jednocześnie cztery otwory na wydostanie się nadmiaru pianki i jednocześnie ściskami i deskami zabezpieczałem boki przed spęcznieniem na skutek siły rozprężającej się pianki . Tak zrobione korpusu ma już z 10 lat i jak dotychczas najlepiej się sprawdzają , są lekkie i wytrzymale , ale warunek co dwa trzy lata trzeba je impregnować na zewnątrz głęboko penetrującym impregnatem ja używam sadolinu powłokotwórczego , ale można i innego ale nie lakiero bejcy bo droga i tworzy cienką łuszczącą się powłokę. Pianka poliuretanowa jest odporna na mrówki i jednocześnie usztywnia konstrukcje ale korpusy takie wymagają trochę więcej pracy i jakiejś formy czy jak to mówią szewcy "kopyta " żeby korpusy trzymały wymiary powtarzalne i wszystkie kąty proste , chyba wiesz co mam na myśli. Pozdrawiam 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 (edited) 28 minut temu, Tadek11 napisał: Nareszcie Krzychu poruszyłeś jakiś temat nie z Księżyca ? Właśnie mam takie korpusy też robione ze sklejki 4 mm już wiele lat , ale warunek musi być to sklejka wodoodporna. Korpusy takie robiłem i ocieplałem je pianką poliuretanową niskoprężną którą wpuszczałem w wolne przestrzenie , ale w ściance robiłem jednocześnie cztery otwory na wydostanie się nadmiaru pianki i jednocześnie ściskami i deskami zabezpieczałem boki przed spęcznieniem na skutek siły rozprężającej się pianki . Tak zrobione korpusu ma już z 10 lat i jak dotychczas najlepiej się sprawdzają , są lekkie i wytrzymale , ale warunek co dwa trzy lata trzeba je impregnować na zewnątrz głęboko penetrującym impregnatem ja używam sadolinu powłokotwórczego , ale można i innego ale nie lakiero bejcy bo droga i tworzy cienką łuszczącą się powłokę. Pianka poliuretanowa jest odporna na mrówki i jednocześnie usztywnia konstrukcje ale korpusy takie wymagają trochę więcej pracy i jakiejś formy czy jak to mówią szewcy "kopyta " żeby korpusy trzymały wymiary powtarzalne i wszystkie kąty proste , chyba wiesz co mam na myśli. Pozdrawiam Tadku, czyli wszystkie moje tematy sprzed 2 lat były... Z księżyca? ?? Chodziło mi właśnie o to czy impregnatem się da, a lakierobejcy troszkę mi jeszcze zostało więc po wcześniejszym zabezpieczeniem impregnatem mogę i lakierobejca polecieć korpusy. Jak rozumiem W konstrukcji korpusu rama taka jak w pierwszych zdjęciach od Robiego też by się przydała Edited October 27, 2020 by Krzychu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harcerz1020 Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Godzinę temu, Krzychu napisał: Jak z zewnątrz zabezpieczyć sklejkę przed warunkami atmosferycznymi? Lakierobejca wystarczy? Tylko pokost i akryl. W sobotę widziałem u znajomego który produkuje ze styroduru 3 cm. Całe ule. Zakupił wręgi PCV i twierdzi że z paczki 160zł wychodzą mu 4 kpl. ule WPL. Z zewnątrz zabezpiecza podkładem jak przy elewacjach. Klejone na poliuretan lub polimerowy i skręca wkrętami jak do drewna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 32 minuty temu, harcerz1020 napisał: Tylko pokost i akryl. W sobotę widziałem u znajomego który produkuje ze styroduru 3 cm. Całe ule. Zakupił wręgi PCV i twierdzi że z paczki 160zł wychodzą mu 4 kpl. ule WPL. Z zewnątrz zabezpiecza podkładem jak przy elewacjach. Klejone na poliuretan lub polimerowy i skręca wkrętami jak do drewna. Akryl nie będzie się łuszczył na wcześniej położonym pokoscie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manio Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 (edited) 2 godziny temu, Krzychu napisał: sklejka gorszej jakości tzw opakowaniowa nadaje się tylko do środka , to sklejka niskiej jakości i nie da się jej zabezpieczyć bo nasiąknie tylko malowana warstwa , klej też marny i zacznie się rozłazić jak dostanie wilgoci. W środku mam całe lata ( nawet z napisami to pszczoły sobie czytają zimą) , brzeg ba którym opierają się ramki wykonany z listwy drewnianej . Szkoda pokostu , akrylu i Twojej roboty, Edited October 27, 2020 by manio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 1 minutę temu, manio napisał: nadaje się tylko do środka , to sklejka niskiej jakości i nie da się jej zabezpieczyć bo nasiąknie tylko malowana warstwa , klej też marny i zacznie się rozłazić jak dostanie wilgoci. W środku mam całe lata ( nawet z napisami to pszczoły sobie czytają zimą) , brzeg ba którym opierają się ramki wykonany z listwy drewnianej . Szkoda pokostu , akrylu i Twojej roboty, Wezmę to pod uwagę, Mimo wszystko zrobię sobie kilka korpusów jako prototyp, kolejne może z zewnątrz deska boazeryjna 1,2 mm? Wówczas ocieplenie 2 cm, no i sklejka 9. Ewentualnie im cieńsza sklejka tym grubsza izolacja 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manio Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 deska oczywiście wytrzyma wszystko, najwyżej będą to tylko korpusy na miodnie . Latem wytrzymują nawet korpusy z OSB , więc nawet z takiej sklejki będą wystarczająco wytrzymałe. Deszczu , mrozu i wilgoci nie zniosą. Dobry materiał na ule odkładowe czy weselne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Jeżeli to nie sklejka wodoodporna to sobie daj spokój szkoda roboty bo inaczej na skutek wilgoci porozklejają Ci się warstwy sklejki i żadna impregnacja nie pomoże , a nasączanie jej żywicą epoksydową to droga sprawa nie warta zachodu do tych celów i zresztą nie mam doświadczeń żywicą więc nie wiem jak by zdała egzamin w przypadku uli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 1 minutę temu, Tadek11 napisał: Jeżeli to nie sklejka wodoodporna to sobie daj spokój szkoda roboty bo inaczej na skutek wilgoci porozklejają Ci się warstwy sklejki i żadna impregnacja nie pomoże , a nasączanie jej żywicą epoksydową to droga sprawa nie warta zachodu do tych celów i zresztą nie mam doświadczeń żywicą więc nie wiem jak by zdała egzamin w przypadku uli. Czyli tylko ewentualnie do wewnątrz korpusów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 9 minut temu, Krzychu napisał: Czyli tylko ewentualnie do wewnątrz korpusów Też nie za bardzo i ile Ci wytrzyma wewnątrz nie wiem , bo przezornie nigdy nie stosowałem sklejki zwykłej do produkcji uli tak na wszelki wypadek bo i po co różnica w cenie jest bardzo mała więc po co ryzykować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hurriway Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 1 godzinę temu, Krzychu napisał: Czyli tylko ewentualnie do wewnątrz korpusów Też się nie nadaje. Grzyb się robi czarny na tym. Próbowałem ze sklejek po częściach samochodowych. Prędzej na zewnątrz by była jakbyś dobrze olejną pomalował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.