Jump to content

Drogi Użytkowniku.

Zdajemy sobie sprawę, iż reklamy czasami bywają uciążliwe, jednak  staramy się z nich utrzymywać. Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszej stronie, a komunikat zniknie. Dziękujemy za zrozumienie!

Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"

Recommended Posts

Dzień dobry,

Jestem laikiem jeśli chodzi o pszczoły. Mam kilka różnych pytań, ale najpierw w ramach przywitania opiszę swoje generalne, szalone jak zapewne stwierdzicie, cele. Podam przy tym kila faktów.

0. Nie zawsze umiem odróżnić osę od pszczoły.

1. Nie chcę mieć pasieki dla pobierania miodu, nie chcę mieć też czegoś co nazwać można byłoby regularną pasieką.

2. Nie chcę być pszczelarzem, czyli osobą w jakiś sposób reprezentatywną dla tej grupy.

3. Jestem osobą związaną z realizacją dużych projektów, gdzie inżynieria, zarządzanie, przygotowanie się do działań, są codziennością - piszę to na wypadek, gdybyś kwestionował poje przewrotne podejście do całej sprawy.

4. Chcę mieć ul z pszczołami.

5. Mając świadomość jak należałoby się przygotować do posiadania ula z pszczołami, czyli przeczytaniu odp. literatury i najlepiej terminując u jakiegoś pszczelarza, z pełną świadomością i odpowiedzialnością oświadczam, iż zrobię dokładnie odwrotnie.

6. Nie chcę przez powyższe powiedzieć, że nie mam zamiaru przeczytać książki (przeciwnie) ale nie jestem niewolnikiem kaskadowych planów, gdzie muszą wystąpić pewne następujące po sobie czynności, żeby było dobrze. Otóż nie wierzę, że to jest jedyna droga i to się nie zmieni.

7.  Zaczynam więc od końca.

8. No prawie, bo kupiłem ul, a mogłem kupić pszczoły :)

9. Kupiłem ul Leciejewskiego. Jeden z dwoma wlotkami na 20 ramek, więc dałoby się z niego zrobić podwójny. Jest tam ramka wielkopolska odwrócona. Funkcjonowanie ula podobne do warszawskiego. Kupiłem go gdyż jest stary i używany wraz ramkami na których są stare plastry i wania to wszystko jak należy. Nigdy bym nie kupił nowego ula, gdyż mi się nie podobają.