Jump to content
Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"

Dokarmianie cukrem i invertem


Recommended Posts

Jestem bardzo  początkującym kandydatem na pszczelarza, mam1 ul.


Na dzień dzisiejszy podałem od 13 sierpnia --5 razy ( co dwa dni) syrop z cukru 1:1; (5 kg cukry)

Moje pytanie:

czy moge teraz zastosowac invert?

Czy można jednocześnie podawać cukier i inwert w okresie dokarmiania?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

jaki ten inwert buraczany czy pszeniczny... bo z pszenicznym niby lubi skrystalziować... sam będe połowe rodzin ładował inwertem z oriona... różne są zdania... jedni chwalą inni ganią czas pokaże

Link to comment
Share on other sites

Jestem bardzo  początkującym kandydatem na pszczelarza, mam1 ul.

Na dzień dzisiejszy podałem od 13 sierpnia --5 razy ( co dwa dni) syrop z cukru 1:1; (5 kg cukry)

Moje pytanie:

czy moge teraz zastosowac invert?

Czy można jednocześnie podawać cukier i inwert w okresie dokarmiania?

spotkałem się z opinią ze jak dokarmiałem cukrem, to nie można już przejśc na inwert. Chyba że powyciągam ramki z cukrem i dam czyste.

Link to comment
Share on other sites

Panowie wszystko co jest dostępne w sprzedaży w postaci gotowych pasz do zakarmiania potocznie nazywane jest  inwertami. Jednak nie wszystko jest inwertem. Jak napisał Artur - buraczany czy pszeniczny? Pszeniczny to inwert natomiast buraczany to gotowy syrop na bazie cukru. Żaden producent inwertów nie zaleca mieszania z cukrem czy wodą. Nie wiem czy to ma jakis wpływ, czy tylko tak żeby kupować inwert. No ale papier wszystko przyjmie. Daj kolego jeszcze trochę cukru i będzie git.