Jump to content
Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"

Czerwcowy odkład bardzo szybko pobiera syrop 1:1 pobudzający (pytanie początkującego)


Recommended Posts

Witam,

jako że jestem początkującym pszczelarzem, niepokoi mnie nieco szybkość, z jaką pszczoły pobierają syrop. Staram się podawać syrop 1:1 z dodatkiem ApiBioFarm, kwaskiem cytrynowym i octem pobudzająco w dawkach 0,5l raz na dwa dni lub 1l co 4 dni. I tak czoraj wieczorem wstawiłem "do góry nogami" litrowy słoik z kilkoma otworami zrobionymi wiertłem 2mm w wieczku, dziś rano był on już pusty... 

Czy aby na pewno wszystko ok jest ok z moimi pszczołami, że tak szybko pobierają? A może daję im za mało??

Edited by Psc
Link to comment
Share on other sites

W jakieś sile są rodziny? 
0,5l w 1:1 to powinny dostać codziennie. Ja podaje 4 l, 3:2 pobierają to w mniej niż 24h rodziny produkcyjne. To że syrop zniknie z podkarmiaczki nie znaczy, że przestał pobudzać. Dalej pszczoły nad nim pracują w kolejnych dniach. 

Oceniłeś ile mają "żelaznego zapasu"? Jeśli mają te 5-7 kg w ulu (Odkłady proporcjonalnie mniej). Wtedy może ma sens podawanie często małymi porcjami syrop aby wywołać złudzenie pożytku. 
Zwróć uwagę czy coś jeszcze noszą same. Jeśli już nie (tak jest u mnie) i mają mniej niż 5 kg zapasu to w mojej ocenie są to ilości na przeżycie a nie pobudzające do wychowu silnego, zdrowego pokolenia na zimę. Jeśli "żelazny zapas" jest to można kombinować z dawkami pobudzającymi i czerpać z tego przyjemność :) 

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Turqs said:

Oceniłeś ile mają "żelaznego zapasu"? Jeśli mają te 5-7 kg w ulu (Odkłady proporcjonalnie mniej). Wtedy może ma sens podawanie często małymi porcjami syrop aby wywołać złudzenie pożytku.