Jump to content

Drogi Użytkowniku.

Zdajemy sobie sprawę, iż reklamy czasami bywają uciążliwe, jednak  staramy się z nich utrzymywać. Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszej stronie, a komunikat zniknie. Dziękujemy za zrozumienie!

Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"
Sign in to follow this  
Perszing

Walce do węzy z drukarki 3D

Recommended Posts

Trafiłem na projekt walców do węzy:

https://www.thingiverse.com/thing:746054

Wszystko fajnie tylko w tym projekcie są płaskie denka,sptkał się ktoś kiedy z węzą z płaskim denkiem bez ygreków?

Próbka wydruku

Zdjęcie to wycinek z tego projektu wydrukowane na próbę przeze mnie z PLA,docelowo ma być z PETG,pokryty później żywicą epoksydową dopuszczoną do kontaktu z żywnością.

 

Edited by Perszing

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marbert

Sam pomysł jest OK.

Tu potrzeba informatyka pszczelarza.

Sam się zastanawiam nad praską.

Mam znajomego informatyka , pogadam co o tym myśli?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wzór zdaje się prawidłowy:

https://www.thingiverse.com/thing:837848

Tylko że nie są to kompletne walce a obsługa projektowania 3D jest mi znana od kilku dni:)

Powieliłem ten wzór na długość,obciąłem zębatki,pomniejszając je od 5,45%(tak mi z proporcji wyszło do tych drugich).

Zapodałem 1/2 na drukarkę bo i tak całość by nie weszła.Otwór jest na kwadrat w środku także nie powinno być problemu ze złożeniem w całość.

Nie obracałem zębatek wokół własnej osi więc myślę że powinno o zagrać.

Jedna polówka będzie się drukować 20h czyli komplet 80h......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Średnica 35 mm trochę mało,nie wiem jakie to ma znaczenie powiem szczerze.

Ja sobie zrobiłem na 275mm części roboczej ale teoretycznie można zrobić i 1m ale nie wiem jak wyjdzie ze sztywnością i liniowością,w ogóle to są moje pierwsze kroki w druku 3D więc więcej niewiadomych niż wiadomych;)

Kasy nie liczę bo to nauka ale na pewno taniej niż jakiekolwiek kupne nawet używane i powyszczerbiane;)

Edited by Perszing

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marbert
1 godzinę temu, Krzyżak napisał:

Walce do du*y. Nie mogą takie być. 

Poszukaj w necie, gdzieś widziałem na yt walce z drukarki 3D z prawidłowymi komórkami.

Szymon co nie jesteś w stanie takie zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marbert
45 minut temu, Krzyżak napisał:

Moja drukarka drukuje tylko na papierze ;)

Nie kpij. Technicznie dla Ciebie to pikuś. A opłacalność to inna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wygląda profes :)

Ciekawe jak będą odwzorowywać węzę w praktyce.

Jak byś robił kolejne to proponowałbym robić większą średnicę i o połowę mniej zębów na zębatce.

Takie drobne mogą się ścinać.

 

p.s. Jaką masz drukarkę ?

Edited by Krzyżak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bym umiał zwiększyć średnicę bez zwiększania komórek to już by były większe,niestety za wysokie progi jak dla mnie.

Sam jestem ciekaw jak się to będzie zachowywać i czy będzie liniowo itp.

Całość chce pokryć żywicą epoksydową co by się nie ścierało zbytnio ale wpierw muszę złożyć całość i zobaczyć co i jak.

Drukarka najtańszy prawie chińczyk Ender 3 Pro(zamawiałem zwykłego ender 3 a przysłali mi Pro ale ciiiii)

 

Edited by Perszing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie jeśli ktoś ma walce albo wie jaka jest szczelina między tymi wałkami(wiem że im większa tym grubsza węza ale jakiś zakres min-max musi być).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego jeszcze sporo czasu zanim poskładam.

Pytania:

Czy ktoś się orientuje  jaka jest różnica między klejem epoksydowym a żywicą?

Bo i tak będę "malował" te wałki żywicą epoksydową to czemu jej nie użyć do sklejenia w całość?

No i cała technologia wyrobu węzy na walcach bez walcy gładkich:

Wosk wylewam na tacki o grubości 3mm

Po ostygnięciu wrzucam te wylewki do wody o temperaturze ~40 stopni,jak już się zagrzeją to mogą iść na walce.

A co się stanie jak będą 2mm?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.  Zywica to nazwa potoczna (ogolna) moze byc poliuretanowa, epoxydowa itd.  Cena inna bo i jakosc inna. Z pokrywwaniem to bym sie dobrze zastanowil. 

Co do tacek to nawet jak wypoziomujesz stol na perfekt to nie znajdziesz idealnie plaskich tacek a przy tej malej grubosci bedzie mialo duzy wplyw na weze. Szymon poradzil ci dobrze i w ta strone bym szedl. Temp. 40C stanowczo za wysoka. Ja walcuje na gladkich na 34.5C na grawerowanych juz nie jest to tak wazne. Zacznij od np 1mm. (tacki)  Uwazaj bo sily sa wielkie i jak wsadzisz np.3mm to pewnie polamiesz te tryby (za drobne)  Na YT rosjanin walcuje na plastikach i idzie mu calkiem niezle.  Powodzenia

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza próba zakończona niepowodzeniem;)

Wałki są zbyt daleko od siebie i węza wychodzi grubaśna bardzo a zębatki mnie nie puszczą żeby je do siebie zbliżyć.

Wydrukowane nowe zębatki zgodnie z sugestiami-połowa zębów mniej.

Chcę zebrać na tokarce te stare zębatki i wkleić nowe o nieco mniejszej średnicy ale jest jedno ale.

Jak zrobić żeby mi się wzór zgadzał,żeby nie było przesunięcia?

Myślałem żeby zbliżyć do siebie wałki żeby same się komórki zazębiły,owinąć taśmą/trytytką/gumkami recepturkami,czymkolwiek i później wklejać zębatki,powinno być ok,co myślicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to wygląda w całości:

gotowejpg_qahqsah.jpg

Korba na dwóch łożyskach a nie tulejka/rurka obracająca się na pręcie.

Za kilka dni próba.

 

Edited by Perszing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.