Beeman Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Fajne to, ale cena powala. Jednak chyba dokladnosc dozowania problematyczna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Być może dawka kwasu w proszku jest dawkowana tym pokrętłem w boku przez jakiś podajnik obrotowy , a młoteczek służy do rozluźnienia kryształków kwasu , żeby napełniły zbiorniczek do dawkowania. Ale tego nie pokazali na filmie , żeby ktoś nie przekopiował pomysłu przed zakupem sublimatora . W sumie to jest też patent do opracowania i można go wykonać z zaworu kulowego takiego do wody jeżeli w środek części obrotowej zaworu wstawimy denko i wykonamy obrót o 180 st i usuniemy ogranicznik obrotu tak żeby pokrętło mogło się obracać o 360st. Oczywiście trzeba obliczyć pojemność zbiorniczka na kwas i wyregulować to grubością denka ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beeman Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Masz racje, kwas nie jest wcale taki sypki dlatego daje tym mlotkiem po dozowniku. Widac to zreszta ze nie za kazdym razem odpala bo nie dostaje kwasu. Dlatego wybral bym ta wersje ubozsza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Też mi się zdaje że takie seryjne ładowanie kwasu do dozownika może powodować że ten mechanizm obrotowy się po prostu będzie się zacierał od topiącego się kwasu, bo przecież ten dozownik też się nagrzewa. I też wersja bez dozownika wydaje się pewniejsza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzytwiarz Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Ja aktualizuje projekt do szybkiego ładowania i robię wersję beta zamówiony sprzęt opuścił już chiny i jest w drodze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 10, 2019 Author Share Posted November 10, 2019 Pierwsze kroki za mną. Został do zrobienia uchwyt, izolacja zewnętrzna tygla i kalibracja sterownika. Muszę ogarnąć jakiś porządny termometr aby sprawdzić temperature przy zamkniętym tyglu bo taki na podczerwień się nie sprawdza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 Bardzo ładnie. Mam obawy czy rurka nierdzewna nie jest za długa. Specjalnie dają ją z miedzi i dość krótką, aby trzymała temperaturę sublimacji, żeby się opary w niej nie resublimowały z powrotem do kryształów. Możesz dać link do obudowy PIDa ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 10, 2019 Author Share Posted November 10, 2019 (edited) 8 minut temu, Krzyżak napisał: Bardzo ładnie. Mam obawy czy rurka nierdzewna nie jest za długa. Specjalnie dają ją z miedzi i dość krótką, aby trzymała temperaturę sublimacji, żeby się opary w niej nie resublimowały z powrotem do kryształów. Możesz dać link do obudowy PIDa ? Dziękuję Tak rurka jest do skrócenia. Tak akurat mi się uciekło z zapasem. Będzie miała max 3 cm poza tygiel. Link do obudowy: https://allegro.pl/oferta/obudowa-uniwersalna-typ-pelna-z18-65x76x176-7279167936?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Edited November 10, 2019 by Turqs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beeman Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 (edited) Podzielam zdanie Szymona. Oraz czy rurka nie jest za nisko i zacznie wypluwac kwasem. Podoba mi sie jak wstawiles ta rurke do tygielka, ale czy cieplo bedzie dobrze transferowac w dol? Jak rurka bedzie za zimna to bedzie sie zatykac kwasem. A gdzie jest thermocauple? Obawiam sie tez ze podczas ladowania czesc kwasu wpadnie bezposrednio do rurki, ale to chyba nie sprawi problemu bo rurka bedzie zagrzana. Powodzenia Edited November 11, 2019 by Beeman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 11, 2019 Author Share Posted November 11, 2019 4 godziny temu, Beeman napisał: Podzielam zdanie Szymona. Oraz czy rurka nie jest za nisko i zacznie wypluwac kwasem. Podoba mi sie jak wstawiles ta rurke do tygielka, ale czy cieplo bedzie dobrze transferowac w dol? Jak rurka bedzie za zimna to bedzie sie zatykac kwasem. A gdzie jest thermocauple? Obawiam sie tez ze podczas ladowania czesc kwasu wpadnie bezposrednio do rurki, ale to chyba nie sprawi problemu bo rurka bedzie zagrzana. Powodzenia Rurka jest 30 mm ponad dnem. Dno ma 20 mm. Całe opasa grzałka. W dnie jest termopara. Rurka jest w dnie aby była ogrzewana. Wewnętrzne dno tygla (miejsce styku z nim kwasu) jest mniej więcej w połowie grzałki. Podczas ładowania kwas nie będzie wpadal bo korek na który ładowany jest kwas ma szerszą krawędź i porcja mija rurkę. Po zamknięciu od kołnierza do rurki jest 6 mm. Sam załadunek kwasu testewalem to za pomocą cukru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 Mam pytanie gdzie masz zamontowaną końcówkę do mierzenia temperatury ?. Sorry jak pisałem ten post to jeszcze nie znałem Twojego postu wyżej . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzytwiarz Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 12 hours ago, Turqs said: Pierwsze kroki za mną. Został do zrobienia uchwyt, izolacja zewnętrzna tygla i kalibracja sterownika. Muszę ogarnąć jakiś porządny termometr aby sprawdzić temperature przy zamkniętym tyglu bo taki na podczerwień się nie sprawdza. Fajnie Mirku to wygląda. Tą rurkę w tygielku mogłeś może zaślepić od góry i zrobić wlot od boku i temat wpadającego kwasu do niej miał być całkowicie zamknięty. Ale jak mówisz że jest 6mm zapasu to może będzie ok jak coś to zaspawać i dremelkiem delikatnie naciąć bok. Teflonowa podkładka na dole też ok. A powiedź proszę jak rozkłada się temperatura w nierdzewce chodzi mi o to porównanie ścian do dna. Widzę że masz pirometr więc będę wdzięczny za takie info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 11, 2019 Author Share Posted November 11, 2019 18 minut temu, Brzytwiarz napisał: Fajnie Mirku to wygląda. Tą rurkę w tygielku mogłeś może zaślepić od góry i zrobić wlot od boku i temat wpadającego kwasu do niej miał być całkowicie zamknięty. Ale jak mówisz że jest 6mm zapasu to może będzie ok jak coś to zaspawać i dremelkiem delikatnie naciąć bok. Teflonowa podkładka na dole też ok. A powiedź proszę jak rozkłada się temperatura w nierdzewce chodzi mi o to porównanie ścian do dna. Widzę że masz pirometr więc będę wdzięczny za takie info. Właśnie ten pirometr się nie sprawdza. Co pomiar to inna temperatura. Chyba zbyt tani chińczyk mam analogowy termometr wędzarniczy jest dokładny. Mam pomysł przewiercic otwór na średnicy szpikulca w teflonowym kapslu. Wprowadzić ten termometr aby zmierzyć temperaturę przy zamkniętym tyglu. Bo to jest chyba najistotniejsze. I do tego pomiaru ustawić sterownik. Później otwór w kapslu się zaślepki. Co myślicie o takim sposobie kalibracji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 (edited) Po co się tak męczyć ? Ustaw tem zadaną na PIDzie na 250stopni, wsyp kwas do zimnego tygla i zobaczy przy jakiej temp mierzonej nastąpi sublimacja. Edited November 11, 2019 by Krzyżak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 11, 2019 Author Share Posted November 11, 2019 5 minut temu, Krzyżak napisał: Po co się tak męczyć ? Ustaw tem zadaną na PIDzie na 250stopni, wsyp kwas do zimnego tygla i zobaczy przy jakiej temp mierzonej nastąpi sublimacja. To raczej nie będzie dobre rozwiązanie. Zależy nam aby urządzenie pracowało pomiędzy 157-189°C. Przy kwasie uwodnionym z rurki wylotowej zacznie się już coś wydobywać w temp powyżej 100C para z odparowanej wody. I jak wyłapać moment sublimacji kwasu? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 Zależy nam aby zaszła sublimacja. Odparowanie zacznie się dużo wcześniej i się zakończy zanim zacznie się sublimacja. Myślę, że bez problemu wyłapiesz na oko kiedy następują poszczególne etapy. Grzej pomału, nastąpi zagotowanie, odparowanie wody, potem będzie przerwa a następnie zacznie się sublimacja. Początek sublimacji to będzie mniej więcej te teoretyczne 157°C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 11, 2019 Author Share Posted November 11, 2019 5 minut temu, Krzyżak napisał: Zależy nam aby zaszła sublimacja. Odparowanie zacznie się dużo wcześniej i się zakończy zanim zacznie się sublimacja. Myślę, że bez problemu wyłapiesz na oko kiedy następują poszczególne etapy. Grzej pomału, nastąpi zagotowanie, odparowanie wody, potem będzie przerwa a następnie zacznie się sublimacja. Początek sublimacji to będzie mniej więcej te teoretyczne 157°C Zapewne masz rację i aby to sprawdzi wywierce ten jeden otworek i będzie wiadomo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzytwiarz Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 Jak chcesz profesionalnie to by trzeba kamere termowizyjną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 8 minut temu, Turqs napisał: Zapewne masz rację i aby to sprawdzi wywierce ten jeden otworek i będzie wiadomo Nic to nie da. Zmierzysz temp. tygla a nie kwasu, a to ona jest istotna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 11, 2019 Author Share Posted November 11, 2019 (edited) 11 minut temu, Krzyżak napisał: Nic to nie da. Zmierzysz temp. tygla a nie kwasu, a to ona jest istotna. Nie chodzi tylko o ustawienie temperatury zadanej. Do ustawienia też są pozostałe parametry PID. Od jakiej temperatury grzałka ma "zwalniać" i w jakim tempie ma dobija po utracie ciepła. - proporcjonalność - całkowanie - rożniczkowanie. Nie znam się na tym za bardzo ale poniżej artykuł i film który wyjaśnia jak ustawić sterownik PID https://blog.elektroweb.pl/regulator-temperatury-rex-c-100-instrukcja-jak-podlaczyc-i-skonfigurowac/ Edited November 11, 2019 by Turqs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzytwiarz Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 (edited) To nie jest reaktor byś musiał ingerować w autotune. On się ustawi i będzie ok. Ważniejsze jest pewnie rozkład ciepła a to czy jest 175 zamiast 180 to pikuś byle było w miarę równomiernie ale to moje zdanie. Edited November 11, 2019 by Brzytwiarz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 Wiem jak działa PID, studiowałem na wydziale Automatyki i Inżynierii Komputerowej Póki co pierw musisz znaleźć temp. początku sublimacji, względem tego trzeba ustawić resztę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzytwiarz Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 To rozumiem Szymon że twoja pasieka jest już zautomatyzowana a całe zarządzanie przez app-ke. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 heheh apki w pasiece do niczego się nie przydają, pisak i aluminiowy daszek robią mi za apkę Choć ostatnio mam problem, bo pisaki których używałem przestali produkować. Testowałem kilka nowych ale żaden na dłuższy czas się nie sprawdził. Deszcze je zmywają. Jak ktoś ma jakiś sprawdzony model pisaka, który jest odporny na wodę a łatwo się zmywa acetonem czy innym rozpuszczalnikiem to poproszę o link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turqs Posted November 11, 2019 Author Share Posted November 11, 2019 Ok pewnie macie rację. W tygodniu jak znajdę chwilę zrobię testy temperatury. Podzielę się wynikami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.