Skocz do zawartości
Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"

Badanie mikroskopowe - co możemy zobaczyć


baru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Zakładam ten temat żeby nie śmiecić  w innych .

Co możemy zobaczyć pod mikroskopem ,jakie badanie możemy sami przeprowadzić .

Ilu z nas robi sobie takie badania

Jakie sposoby przygotowania próbek .

Sposób obserwacji mikroskopowej -ja jestem można powiedzieć laikiem .

Na początek to powiem ze pooglądałem sobie pszczółki  i matki pod mikroskopem  ,nie będę tutaj dużo pisał ale np; widok opalitka czy farby na matce to masakra :( .

Obserwacja warozy też bezcenne .

To na co kupiłem mikroskop ,badanie na obecność nosemy ,koszt badania jednej próbki to 15 zł  ,czas badania jednej próbki w domu 10 minut max  :).

Jako pszczelarza   interesuje  mnie jej  obecność i wiedza ile jej jest i czy w ogóle jest .

Badanie proste ,(uproszczone ) 10 pszczół całych rozcieramy w odrobinie wody i pod szkiełko ,jak jest to pięknie widać .

Badanie na obecność zgnilca ,do tego trzeba mieć powiększenie pow. 1000x i olejek  imersyjny .

Najważniejsze próbki i na początek materiał porównawczy  dzięki Bogu na razie ten temat mnie omija ale słuchając co się dzieje wokół to trzeba być czujnym ,

W ogóle mało jest w necie (przynajmniej ja nie znalazłem ) fachowych porad jak prowadzić obserwację .A już co do zgnilca to wcale .

Tylko jedno zdjęcie mi Google wyrzuciło http://www.hodowle.eu/300_Zgnilec_zlosliwy_amerykanski.html

Dlatego chciałbym poruszyć ten temat może tak jak i co do wagi da się prostymi sposobami poczynić "prymitywne ale miarodajne "badanie .

Dla mnie największy "bólem " na razie jest to że nie mam kamerki żeby uwiecznić  wyniki obserwacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach