Jump to content

Drogi Użytkowniku.

Zdajemy sobie sprawę, iż reklamy czasami bywają uciążliwe, jednak  staramy się z nich utrzymywać. Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszej stronie, a komunikat zniknie. Dziękujemy za zrozumienie!

Forum Pszczelarskie - Pasieka "Banicja"
Sign in to follow this  
Perszing

Walce do węzy z drukarki 3D

Recommended Posts

Wszystko się okaże "w praniu".

Teraz jestem mądrzejszy i mogę zrobić wałek 70mm nie powiększając wielkości komórek.

Jak wyjdzie za wiotkie to zrobię taki i w środek dam pręt 20 mm albo grubszy i konstrukcja jak w oryginalnych wałkach z pełną regulacja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i który to gadał o sztywności przyznać się mi tu?

Nie będzie prezentu na mikołaja za krakanie.😁

Niestety muszę uznać projekt za klapę....

Nie da się na tych walcach odbić poprawnie komórek,o ile przy brzegach wychodzą to środek się ugina i jest klapa.

Muszę się zacząć wzorować na jakiś sprawdzonych konstrukcjach.

Są 3 opcje:

-1

Dać wytoczyć 2szt wałków gładkich zakończonych pod łożyska(drogo pewnie) i ubrać to w płaszcz wydrukowanych komórek.

Rama stalowa.

-2

Wytoczyć samemu takie wałki(robiłem kiedyś regeneracje tłoczysk siłowników(napawane były,później je toczyłem a na końcu do chromowania,tokarka nie jest mi obca ale za speca się nie uważam).

Miałbym dostęp do tokarki ale po cichu w znajomym zakładzie z tym że nie wiem jak tam z wymiarami(luzy,powycierane łoża itp).

Ryzyko zepsucia materiału i sporo poświęconego czasu.

-3

Wydrukować wałki fi 70 pod pręt gwintowany jak największego kalibru co by szło do tego dobrać łożyska.

Ramę myślałem taką:

https://apitec.pl/Walce-gadkie-reczne-szerokosc-334

Najłatwiej było by mi to zrobić.

Ceowniki pospawać to pikuś,powiercić otwory,nagwintować każda część wałka regulowana niezależnie.

Zostało jeszcze tylko mocowanie zębatek.

Nie do końca wiem jak to jest rozwiązane mocowanie zębatek w oryginalnych walcach widziałem tam kilka śrub,jest to wałek gładki i tymi śrubami dociągnięte do wałka po ustawieniu walców względem siebie?

Każda informacja będzie przydatna bo nie chciałbym zawalić drugi raz powiem szczerze.

Oczywiście jeśli się uda wszystkie pliki z projektami dla zainteresowanych będą dostępne ale to daleka droga.

Poszedłem na łatwiznę i wyszło jak wyszło czyli nie wyszło😁

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co tak ucichło?

Nikt nie ma nic do dodania?

Postanowiłem tak:

Drukuję nowe wałki fi 60.

Dotoczę sobie do tego rdzenie stalowe fi 47(tak sobie wymyśliłem z wałka walcowanego,surowego fi50).

Pytanko jakie łożyska dać,myślałem nad 6204(śr.wew 20mm) powinno wystarczyć?

Rama z ceowników zostaje.

@Krzyżak dawaj jakiś pomysł ew.krytykę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko jak na niej założyć łożyska?Przecież nie dam łożysk fi 47 wew bo jaka będzie zewnętrzna,nie mówiąc o koszcie.

Rura będzie miała większą szywność od litego walka?

Wszystkie walce do węzy są pełne w środku czy się mylę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łożyska wpuścić w środek. Duże łożyska wcale nie są drogie.

Odpowiednia rura mniej się wygnie.

Walce są wybijane/dłutowane, Ty robisz partyzantkę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie było że porzuciłem temat;)

Fotka jak to teraz wygląda,porównanie do poprzednich wałków.

 

Walek3jpg_qarswsx.jpg

Od razu wyjaśniam dlaczego dwie różne średnice pod łożyska a mianowicie poszedłem na łatwiznę przy pierwszym wałku jak toczyłem i zrobiłem pod łożyska 6204 czyli średnica wew 20mm/zew 47mm,później się kapnąłem że są łożyska 6005 30mm wew/47 mm zew i zrobiłem pod te właśnie.

Zostały mi do zrobienia gniazda kwadratowe pod łożyska.

Tylko mam zagwozdkę co do regulacji jak to jest rozwiązane,czy między tymi kwadratowymi gniazdami jest sprężyna rozpychająca wałki a śruba z góry tylko dociska górny wałek czy jest to inaczej rozwiązane...

walki1jpg_qarswwq.jpg

Edited by Perszing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak piszesz sprężyna musi odpychać wałek górny do góry i powinny być dwie śruby regulujące jedna do ustawienia siły nacisku sprężyny , druga do regulacji skrajnego płożenia górnego wałka i grubości węzy. Tak na logikę , bo ja takiej nie mam ale mniej więcej tak to powinno działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli bo powoli ale do przodu:

WalceJPG_qaxxexp.jpg

Nie śmiać się z wspawanych nakrętek,gwintowników u mnie brak a jak znalazłem na m8 to go po kilku otworach złamałem.

Jako rozpychacz między wałki użyłem sprężyny talerzowe,fajne to pod tym względem bo można dokładać albo ujmować w zależności czy potrzeba wyżej czy niżej a każdą inna sprężynę trzeba ciąć.

Teraz to sztywności na pewno nie zabraknie;)

Zębatki się drukują a korba będzie wykorzystana z tych poprzednich co nie wyszły.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo już mi się toczyć nie chce,próbowałem robić cienkie tafle jak na tych filmach ale za cholerę nie mogę oderwać jej później od elementu na którym zastygła(próbowałem klejonkę z marketu zwilżoną wodą jak i szybę,sucha i przesmarowana szarym mydłem),już jestem tak blisko jak i daleko,jeszcze została wyżymaczka z frani jako taki low cost ale nie mam pod ręką;););)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i po testach.

3e12466aaf94.jpg

8ae1d5a8e3f3.jpg

Sukces jest połowiczny bo się okazuje że moja drukarka idealnego okręgu nie drukuje tylko owal i jest bicie na wałkach.

Węza wychodzi ale miejscami cieńsza a miejscami grubsza,widać na zdjęciu że gdzieś w połowie jest trochę cieńsza.

Zdjęcie z telefonu to nie powala jakością...

Wstępne cienkie płytki robiłem na sklejce wcześniej namoczonej w wodzie.

Idzie to nawet sprawnie ale na dłuższą metę to strata czasu,tylko walce gładkie i wstępne walcowanie.

Wychodzi mi jakieś 15-16 plastrów na kg i dla mnie jest ok.

Według suwmiarki mierząc w obie strony mam komórkę 5,2 haha

Pszczoły na wiosnę zdecydują czy taka węza jest ok czy nie...

Jeszcze pytanko do znających się lepiej ode mnie jak jest zrobione przełożenie na walcach gładki bo tego nie rozumie.

Przykład:

https://sprzedajemy.pl/walce-gladkie-do-produkcji-wezy-pszczelej-o-napedzie-recznym-kudowa-zdroj-2-e30984-nr58501935

Na korbie jest mała zębatka a wyżej większa,tak na oko to jest przełożenie 1:4 a na drugiej stronie na wałkach są dwie takie same zębatki,jak to działa to nie wiem....

Jak by ktoś miał jakieś pytania to śmiało pytać.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Perszing napisał:

Według suwmiarki mierząc w obie strony mam komórkę 5,2 haha

Zmierz po 10 komórek na raz  i nie w dwóch tylko w 3 kierunkach. Jak pomiar wyjdzie w każdym kierunku 52mm to znaczy że jest git.

Gratulacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też mierzyłem po 10szt podałem pomiar po podzieleniu na 10.

Teraz jeszcze raz w 3 kierunkach i wychodzi 52,52 i 51,8 według mnie ok.

@Krzyżak a orientujesz się coś o tych przełożeniach w walcach gładkich?

Edited by Perszing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po lewej są dwie identyczne zębatki co powoduje ze walce obracają się w praciwnym kierunku   Po prawej na górnym wałku większa zembatka zamocowana na stałe do walca. Na dolny wałek nasuwa się korbę z mniejsza zembatka. Zembatka ta nie jest zamocowana do walka tylko do korby.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.