piotrwnuk Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Witam jestem początkującym mam pytanie w jakim układzie ramek ul korpusowy wielkopolskie najlepiej zimować Cytuj
mirek. Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 ale pytasz o układ zimny ciepły czy ilość ramek? Cytuj
Beeman Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Czesc Piotr. Mam nadzieje ze nie dostaniesz 10 recept na zimowanie. Nie mam ula wielkopolskiego ale pewnie pomocne bedzie jak napiszesz jaka moc rodziny, rodzaj pszczoly, lokalizacje (Lubelskie) itd. Moja recepta na dobra zimowle to wasko a wysoko. Powodzenia Cytuj
piotrwnuk Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2021 52 minuty temu, mirek. napisał: ale pytasz o układ zimny ciepły czy ilość ramek? Tak o układ nie o ilość Cytuj
mirek. Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 to ja zimuje na zimno czemu nie wiem tak Adam mnie nauczył i tak robię Cytuj
Xpand Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 piotrwnuk Witaj na forum. U siebie ule produkcyjne na ramce 18-nastce mam na zabudowę ciepłą, bo tak mi łatwiej wyciągać ramki z uli i tym się kierowałem przy ich budowie. Ule odkładowe (mniej ramek jak w ulu produkcyjnym) na ramce wielkopolskiej mam na zabudowę zimną, bo tak są węższe i więcej wejdzie na legar oraz cała konstrukcja jest bardziej stabilna (szerokość legarów), ale gorzej mi wyciągać ramki. Zatem 18-nastki produkcyjne z osiatkowaną dennicą zimuje na zabudowie ciepłej, a odkładowe na wielkopolskiej, ze sporą wentylacją w dennicy, zimuje na zabudowie zimnej. Ja bym się nie przejmował zbytnio układem ramek, ale zwrócił uwagę na zwalczenie warrozy, bo to jest podstawa dobrej zimowli. Potem idzie siła rodziny i ilość pokarmu. Czy zwalczałeś już warrozę, ewentualnie czy masz to w planach i jakich środków chcesz używać? 1 Cytuj