Słowian Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Wpiierdol niestety nie wchodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emik3 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Czyli du*a. Nie ma możliwości regulacji platformy z obciążeniem. Znaczy jest, ale trzeba albo kombinować, albo tylko opuścić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Łukaszku to jest burza mózgów na projektem i może z tego coś pożytecznego wyniknie dla Wszystkich Tak że nie bierz sobie do serca naszych uwag , bo to w dobrej intencji . Podnoszenie i opuszczanie można załatwić kupując śruby z gwintem trapezowym wraz z nakrętkami i sprawa podnoszenia załatwiona , tylko że to koszt 4 nowych śrub około 200 zł ale jest to do rozwiązania. Chyba żeby ktoś na złomie znalazł by taniej ? Można pewnie zastosować zwykłe śruby w gwintem metrycznym są takie do kupienia o długości 1 mb. ale dłużej trzeba kręcić. Można również do opuszczania (podnoszenia) zastosować zwykły podnośnik samochodowy hydrauliczny i opuszczać ( podnosić) stopniowo raz jedną stroną raz drugą i zabezpieczać pomiędzy stopniami przetyczką z pręta stalowego nogi platformy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daro Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Jest , kamulcami .Śruby metryczne nie wytrzymają obciążenia . W trapezowych to to jest podstawą - wytrzymałość. Po kij te zabawy tak i tanio i bezpiecznie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogor Posted February 24, 2017 Author Share Posted February 24, 2017 a czy nawet jeśli bedzie platforma trochę przechylona to pszczoły obrażą się i nie będą nosiły nektaru? One też znają się na żartach, aby nie były tylko poniżej pasa ,żeby nie pospadały z ramek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Słowian Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Emik jak pisze Daro jest opcja regulacji wysokości, np. kamulce, pustaki max lub coś cięższego bloczki betonowe a co dusza zapragnie i na co tylko głowa wpadnie NO chyba że chcesz zostawić całość z nogami to też możesz i wtedy możesz sobie nawet codziennie przyjeżdżać i kręcić pszczółką góra dół ile ci się tylko podoba . Albo jeszcze lepiej te dwie nazwijmy to "płozy" na których "leży" cała platforma na przyczepce czy też ziemi zrobić regulowane, wpuścić profil w profil przewiercić i dać śrubę i kilka dziur do regulacji wysokości ale wtedy nie da się codziennie pszczołom windy robic jak chciałeś tylko mozna sobie raz a dobrze dobrać wysokość roboczą takiego zestawu, w razie chęci zmiany potrzeba przywieść nogi Tadziu gwint metryczny do doopy tylko metryczny i taki właśnie jest tu zastosowany , gościu przedtem robił na szpilkach ale dość że ciężej i dłużej trwało "windowanie " to jeszcze kilkanaście takich operacji pod obciążeniem i cały mechanizm na złom. Daro ma rację nie kombinować bo nie ma co bo już dawno wszystko wymyślone i przetestowane macie podane jak na tacy tylko skopiować I żadne podnośniki, komplet 4 nóg wsuwanych a platform np 3-4 a nogi jedne koszt wychodzi znikomy a jest jak ma być i fachowo, no chyba że ktoś chciałby tylko jedną taką i np, tylko raz góra dwa w sezonie woził to można się bawić podnośnikami na pewno taniej ale zabawy więcej. bogor święta racja strzelać z tego nie będziemy poziomka nie potrzebna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Jest , kamulcami .Śruby metryczne nie wytrzymają obciążenia . W trapezowych to to jest podstawą - wytrzymałość. Po kij te zabawy tak i tanio i bezpiecznie . Darku na pewno 4 pręty gwintowane M16 nawet w kl. 5,6 wytrzymają ciężar platformy z 16 ulami . Siła zrywająca połączenia metrycznego M16 w klasie 5,6 to około 80 kN. A i z wytrzymałością na wyboczenie na długości około 0,5 mb też dadzą radę. Kiedyś na studiach na Polibudzie naliczyłem się różnych konstrukcji na wytrzymałość. Pozdrawiam Tadek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Słowian Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Wyliczenia wyliczeniami a praktyka swoje Tadziu, chłop zrobił kilkanaście takich w ciągu 3 lat i te pierwsze już z pretensjami dzwonili że gwint przepuszcza albo ciężko idzie, z trapezowym do śmierci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosut Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Wyliczenia wyliczeniami a praktyka swoje Tadziu, chłop zrobił kilkanaście takich w ciągu 3 lat i te pierwsze już z pretensjami dzwonili że gwint przepuszcza albo ciężko idzie, z trapezowym do śmierci Dokładnie tak jak piszesz. Zrób jedną na ten sezon i pogadamy bo pisać można. Nogi delikatne a po obciążeniu można wypieprzyć ule zanim zdążymy ją opuścić, ale to moje zdanie, Słowian wie lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Łukaszku ja nie twierdze że metryczny gwint do tych celów jest lepszy , tylko pisałem że M16 wytrzyma na czterech śrubach i że są tanie po 9 zł szt , a z trapezem kosztują z nakrętką zdaje się 70 zł sztuka i to wszystko kwestia ceny i konserwacji , a trapezowy gwint na pewno lepszy ale i droższy. Poza tym jak zauważył Kosuth cały ciężar konstrukcji (nie liczyłem ale załóżmy że coś tam około tony ) przenosi się na cztery ?? nogi i na niestabilne w polu podłoże i tu jest problem bo Ci nogi będą wchodzić w ziemię . płytka chodnikowa może być mało a poza tym one też osiadają nierówno i krzywią się i jednego dnia ustawisz a za dwa dni platforma stoi krzywo i konstrukcja wygina się ( bo przecież stosujemy lekkie kształtowniki żeby zmniejszyć ciężar konstrukcji) pod nierówną reakcją podłoża na nogi i później ramę trzeba prostować co też nie jest takie proste , a jak dasz grubsze kształtowniki żeby się nie wygięły to wzrasta Ci ciężar i też źle . I trzeba jak ja bym budował taka platformą to dał bym więcej nóg . Ale tak jak pisałem mnie nie chodzi żeby Ci coś wytykać , tylko żebyś zrobił platformę porządnie o przewidział gdzie mogą być słabe punkty i odpowiednio zapobiegł tym Po to jest forum żeby o tym pisać i wymieniać się myślami i uwagami Ja też wielokrotnie czerpałem z uwag kolegów i jak robiłem prototyp swojego ula to wielokrotnie zmieniałem założenia konstrukcyjne i starałem się wyeliminować jakieś szczegóły które mogły w czasie eksploatacji być niepożądane. I teraz też się cały czas uczę i na przykład jak będę budował korpusy ze styroduru to wszystkie obowiązkowo wyklejone sklejką wodoodporna od środka. W tym roku robię partię korpusów z pojedynczej deski. Pozdrawiam Tadek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Słowian Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Ja jeszcze nie mam więc nie wiem , ale mam kontakty tel. do kilku osób co maja takie adamjaku robi juz 3 chyba a gadałem z nim o tym ze trzy razy po godzinie minimum i 15 uli na taki stelaż spokojnie, jego waga poniżej 150 kg i tylko na gwincie trapezowym, chytry dwa razy traci. Nie mam żadnych pretensji że jest dyskusja na ten temat, wręcz przeciwnie , 4 porządne łapy wystarczą koszt gwintu 240 zł piszesz czy to dużo przy takiej inwestycji ?? a raz i na wieki W tym roku robię partię korpusów z pojedynczej deski. Pozdrawiam Tadek Jak najbardziej popieram dobrze zabezpieczyć i będą na lata, i rzucać można Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morzedzungli Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Kiedyś już podawałem w temacie konstrukcji, lawet do przewozu uli że stopa z gwintem do rusztowań może się tu sprawdzić. Cna śmieszna 35 zł. wysokość gwintu 80cm i nie wiem czy nie za mało ale można to rozwiązać wspawując w lawecie niżej rurę. http://allegro.pl/stopa-stopka-podstawka-ramy-80cm-plettac-rux-i6726406734.html#imglayer Za 240 zł, mamy komplety gwintów na 2 lawety Karol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Kiedyś już podawałem w temacie konstrukcji, lawet do przewozu uli że stopa z gwintem do rusztowań może się tu sprawdzić. Cna śmieszna 35 zł. wysokość gwintu 80cm i nie wiem czy nie za mało ale można to rozwiązać wspawując w lawecie niżej rurę. http://allegro.pl/stopa-stopka-podstawka-ramy-80cm-plettac-rux-i6726406734.html#imglayer Za 240 zł, mamy komplety gwintów na 2 lawety Karol Jak widać można jeszcze taniej kupić śruby trapezowe . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daro Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Tylko po co ? Przychodzi gościu podnosi ule ładuje na lawetę i wiśta wio. Rozwiązanie Słowiana - chcesz ukraść - to się po gibaj . Nie każdemu się zechce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Słowian Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Panowie rozkładałem kiedyś takie rusztowanie i tam gwint jest strasznie gruby i powiedzcie mi czy nie będzie za ciężko to szło ?? bo też o tym myślałem bo w moim przypadku gdzie mam otwierane wszystkie burty to 80 cm w zupełności wystarczy a nogi z tym gwintem i tak muszą być wyciągane jedne nawet do 10 takich konstrukcji. Podsumowując sprawa warta przemyślenia i nie wiem czy tak nie zrobie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogor Posted April 21, 2017 Author Share Posted April 21, 2017 podaję zainteresowanym link do śrub i nakrętek z gwintem trapezowym. Długość do wyboru https://www.ebmia.pl/sruby-nakretki-trapezowe-sruby-trapezowe-gwinty-trapezowe-c-196_45_1347_260.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Czy ktoś z Was ma doświadczenie ze zrobieniem przyczepki/platormfy do przewozu uli np z lawety podłodziowej? Takie konstrukcje lawet są dość tanie, nawet za 700 zł można kupić. Troszkę modyfikacji i można mieć platofrmę do przewozu uli którą zostawiałoby się na pasieczysku. Interesuję się taką lawetą, przyczepki nie posiadam pod platofmrę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadek11 Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 A o jakim doświadczeniu myślisz ? Czy o ślusarskim , czy o spawalniczym ? Jeżeli chodzi o projekt to w necie jest tego sporo i na pewno coś znajdziesz odpowiedniego dla Ciebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 2 godziny temu, Krzychu napisał: Takie konstrukcje lawet są dość tanie, nawet za 700 zł można kupić. Z dokumentami ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Godzinę temu, Krzyżak napisał: Z dokumentami ? Wiesz, nie wiem ale widziałem jakieś ogłoszenie z używką takiej przyczepki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daro Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Z dokumentami zamykaj oczy i bierz . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robi_Robson Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 20 godzin temu, Krzychu napisał: Czy ktoś z Was ma doświadczenie ze zrobieniem przyczepki/platormfy do przewozu uli np z lawety podłodziowej? Takie konstrukcje lawet są dość tanie, nawet za 700 zł można kupić. Troszkę modyfikacji i można mieć platofrmę do przewozu uli którą zostawiałoby się na pasieczysku. Interesuję się taką lawetą, przyczepki nie posiadam pod platofmrę Ja kilka lat temu zleciłem zrobienie dwóch przyczep . Podłodziowej i lawety do uli . Do lawety dałem majstrowi koła i resory i dopłaciłem 3500zł. (z rejestracją) . I jeszcze odebrałem nie do końca wykończoną tak jakbym chciał . Ta ze zdjęcia A Ty się zastanawiasz , czy za 700zł. warto ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nacek Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 700 zł to chyba same papiery. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzytwiarz Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 Ma ktoś namiary na wykonawcę takiej nakładki platformy do przewozu uli ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyżak Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 10 minut temu, Brzytwiarz napisał: Ma ktoś namiary na wykonawcę takiej nakładki platformy do przewozu uli ?? Jedź do kogoś kto ma taką platformę i zrób jeden przegląd na takim ustrojstwie, to już więcej o tym nie pomyślisz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.